وبلاگ کلاس پنجم خانم شریفی

وبلاگ کلاس5/2 خانم شریفی دبستان هجرت

وبلاگ کلاس پنجم خانم شریفی

وبلاگ کلاس5/2 خانم شریفی دبستان هجرت

پیک نوروزی

یا مقلب القلوب والابصار

یا مدبر الیل والنّهار

یا  محول الحول والاحوال

حول حالنا الی احسن الحال



سال نو مبارک


دانش آموز عزیز پاسخ و کارهای عملی پیک را به صورت یک دفترچه زیبا تهیه و بعد از تعطیلات نوروزی به معلّم خود تحویل دهید!


1-دختر نازنینم احساسات خود را در لحظه ی سال تحویل و پس از آن بنویس.


2-اگر تاکنون به یکی از استانهای زیبای ایران سفرکرده ای و یــــــا در تعطیلات عید امسال سفر کردی ,جهت ان را در نقشه,نام چند شهرستان,سوغات,آن استان را بنویس.



3-اگر من کبوتری در حال پرواز بودم....(این متن را تا چند سطر ادامه دهید)




4-در یک سفر خیالی به کشور عراق مشخصات آن کشور,رود,کوه,شهر ومحصولات و... آن را طوری شرح دهید که گویی واقعاً به آن کشور سفر کرده اید.



5-نقشه ی کشور جمهوری آذربایجان را با استفاده از (مقوا,کاغذ رنگی,کاموای آبی و وسایل زینتی )ترسیم کنید.



6-پادشاهانی را که در ایران حکومت کردند و پایتخت آنان را که در کتاب تاریخ خوانده اید به ترتیبی که می شناسید(تا محمدرضا پهلوی)بنویسید.



7-با توجه به اطلاعاتی که دارید بنویسید که هریک از افراد زیر مسئول کدام یک از قوای سه گانه می باشد. و بالاترین مقام متعلق به کیست؟


-علی لاریجانی

-محمود احمدی نژاد

-صادق لاریجانی

-آیت اللّه خامنه ای



8-داستانی درمورد وحدت بنویس و در آن پیام اخلاقی که می توان از داستان آموخت را مطرح کن.




9-نامه ای به یک خدمتگزار جامعه بنویس و در آن پیام اخلاقی که می توان از داستان آموخت را مطرح کن.




10-درون هریک از گلبرگ ها و برگ های گل یک خصوصیت از دوست خوب خود را بنویس.



11-داستانی درباره ی دختری بنویس که هیچ دوستی ندارد.در این داستان از کلمات(کاش,دوست دارم ,محبت,آرزو,وعشق,خدا و مهربان) استفاده کن.



12-متن زیر را بخوان و بنویس که پس از آن چه احساسی پیدا کردی؟آیا تا به حال برای خودت هدیه خریده ای؟تعجب نکن!همیشه نباید برای دیگران هدیه خرید.وقتی ما کار خوبی را انجام می دهیم یا در کاری موفق می شویم می توانیم به خودمان آفرین بگوییم و یا به خودمان هدیه بدهیم حال برای اینکه تمام فعالیت هایت را به نحو احسن انجام دهی.برای خودت بک هدیه بخر و یک آفرین بگو و تصویر هدیه را رسم کن.



13-از بین کلماتی که در دروس کتاب بخوانیم آموخته ای کلماتی را بنویس که در آن هاغ-ط-ظ-ص-ض-ذ-ث-به کار رفته باشد.




14-با دو عدد مرکب("37  '24  15) و ("49  '18  4) دو مساله بساز که در یکی ازآنها راه حل تفریق و در دیگری راه حل ان جمع باشد سپس مساله را حل کن.




15-مسیر بین خانه ی فرضی تا مدرسه مانند یک زاویه ی نیم صفحه است شما نیم ساز این مسیر را رسم کن و وسیله و واحد اندازه گیری این کار را برایمان بنویس.




16-دختر عزیزم حجم ساختمانی که ابعاد آن (9متر و 8/2 متر و 6/5 متر) است را به دست آورید.




17-دختر نازنینم خودت را در ترازو وزن کن و اندازه دقیق آن را بصورت اعشاری برحسب کیلوگرم  و گرم بنویس. حال وزن یکی از اولیایت را نیز بنویس و سپس یک بار مجموع و بار دیگر اختلاف آنها را به دست آورید.



18-طول دبستان هجرت 50 متر و عرض آن 320متر است . آیا دوست داری بدانی که مساحت  دبستان شما چند متر مربع است. پس آن را محاسبه کن.



19-داستان خیالی بین<<ماهی>> و <<تنگ>> را بنویس.




20-نمایشنامه ای بنویس که در آن هفت سین شرکت داشته باشند و صحبتهای خیالی که بین آنها ردوبدل می شود را در آن نمایشنامه بنویس.



21-به طور خیالی در زمان آینده سفر کنید و فکر کنید به شغل مورد علاقه ی خود دست پیدا کرده اید . برنامه ی یک روز کاری خود را شرح دهید.



22-چند نفس عمیق بکش . به همه ی انسان هایی که در حق تو کارهای نیک انجام داده اند فکر کن به پدر,مادر,آموزگار,مدیر,پزشک و ... در دلت برای آن ها آرزو های نیک کن باز هم نفس عمیق بکش. حالا به نیروی برتری فکر کن که به تو وبه همه ی موجودات اطرافت لطف و مهربانی فراوانی ارزانی داشته است. چگونه سپاسگزار او هستس؟سپاس گزاری خود را چگونه وصف می کنی آن ها را بنویس.



23-سلام اسم من <<بابونه>> است . عرب ها مرا <<بابونج>> می گویند. دارای انواع و اقسام گوناگونی هستم. نوع معمولی من,نوع بستانی و پرورشی است و در غذاهایی مانند آش, پلو,کوفته و انواع خورش ها به کار می رود. ازگل من برای رنگ کردن مو استفاده می شود. جوشانده ی مو های بلوطی را خرمایی و موهای خرمایی را طلایی می کندو تقویت کننده ی معده و مسکن درد های معده می باشم.اسانس من ویژگی<<ضدعفونی کنندگی>> دارد و خوردن آن موجب زیاد شدن گویچه های سفید خون می شود.من بیماری های عصبی و سردرد را تسکین می دهم.آب ریزش بینی را از بین می برم. دود من حشرات را فراری می دهد.



24-حالا برای رفع خستگی دو جک بنویس.


با هم کمی بخندیم

                                     اما به هم نخندیم


25-تصویر شخص شاد و شخص غمگین را بکشید و زیر هر تصویر به نظر خودت علتی برای آن حالت را بنویس.




GoOd LuCk GiRlS


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد